vrijdag 18 juli 2014

Over het stenen tijdperk


Ik heb stenen gezocht in het bos. Nu nog even wassen en drogen (met dit weer niet echt een probleem ;-)   )


We zijn namelijk heel leuk bezig met kiezel- en andere stenen:

Dit is mijn eerste probeersel.


Riet


Anita


Bryony

En we hebben nog veel meer andere leuke dingen met stenen gezien op het wereldwijde web.

Weet er iemand of deze pruimen, die slechts een ietsje groter zijn dan kersen, te eten/lekker zijn? Ze staan in mijn tuin, de meeste vallen stuk op de straattegels, maar ja het hangt behoorlijk vol. (en hoe weet ik wanneer te 'oogsten'?)


Oh, what a beautiful day (hoewel een beetje te warm naar mijn zin)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Als ik het goed zie, zijn dit mirabellen, kleine kerspruimpjes.
Ik koop ze in Frankrijk vaak, daar worden ze goedkoop aangeboden in juli en dan maak ik er jam van.
Beetje citroen, geleisuiker, rabarber, en wat abrikoos en perzik en je hebt een heerlijke gele-vruchten-jam (of als je de jam wat dunner maakt, compote in je yoghurt)
Ook gewoon eten is prima, maar ik vind ze dan wat flauw-zoet.
Succes met je oogst!
Ineke H.

Tony zei

Hallo Merel. Wat leuk die stenen beschilderen. Op pinderest staan diverse stenen onder painted rooks Zie de P op mijn blog. Groeten Tony

Marina Brito de Campos zei

Al eens overwogen er eentje te proeven? Misschien weet de groente man er meer van?

10ekequilt zei

Wat een leuk idee, stenen schilderen, en het resultaat mag er ook zijn!
Groetjes 10eke

Birgit zei

Op het eerst zicht zijn het mirabellen of kroospruimen. De meeste vormen zijn rijp in augustus.
Mirabellen kan je oogsten door ze af te schudden.

Anoniem zei

Heel leuk idee met die stenen. En succes met je mirabellen!