vrijdag 19 september 2014

Over borduursteekjes

Een tijdje geleden hebben we ons eens bezig gehouden met het vilten van stenen. Op zich al erg leuk on te doen, en zo...., zonder borduurwerk te laten.

Maar we hebben er nu een paar gepimpt met borduurwerk en kraaltjes, kijk eens wat een effect. Stenen van Riet, Anita, Bryony en mijzelf.

Het lijkt moeilijk om met je naald langs het steen te moeten, maar dat valt in de praktijk wel mee.

Dit vind ik zo'n mooi simpel kunstwerk, het hangt onder een spoorbrug, vlak bij het Centraal station. Het geeft de anders erg donkere en grauwe onderdoorgang iets feeërieks.

Vervolgens fietste ik door naar de pont, zie je hoe vroeg ik al op pad was, LOL

Hier nog even mijn steen in z'n uppie, ik heb geborduurd met perlé 12 in dezelfde kleur. De anderen gebruikte wel contrastkleuren. Oh ,alles is leuk ;-)

en met een bergje wannabees LOL

Deze dan gewoon in een schaal op tafel...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

quiltingmieke zei

piep , wauw dit zag ik nooit eender, prachtig, ik vind jouw steen met kleur op kleur erg leuk....knuf mieke

Marina Brito de Campos zei

Niet van echt te onderscheiden! En heel leuk.