donderdag 26 februari 2015

Over inspiratie op Quiltcon

Phew, dat was me het weekje wel!

In mijn eentje reizen: vliegen, overstappen in Chicago op de heenreis (en Houston op de terugreis, helaas beide keren geen tijd om van het vliegveld af te gaan), hotel enz. en 4 hele dagen vol inspiratie, gezelligheid, contacten maken en heel veel lapjes!


Oh ja, en mei/juni-achtige temperaturen, overdag heerlijk zonder-jas-weer, en s avonds soms een beetje fris. mmmm....

Ik heb zo veel beleefd, inspiratie op gedaan en gezien dat ik niet goed weet hoe te beginnen om het te vertellen. Ik heb 1123 foto's gemaakt met mijn camera en nog een stel met mijn tablet, die heb ik nog niet eens op de pc gezet. Er staan een aantal foto's op mijn nieuw aangemaakte Instagram account (volg mij: merel_birdblocks ), daarop kun je wat sfeer impressie en malligheid zien.


Het eind van een demonstratie van Lotta Jansdotter (4e koppie van links voor de paarse quilt), iedereen dook op haar af :-)

Wat is quiltcon eigenlijk? Nou het is een tentoonstelling van quilts in de MODerne stijl, maar het is veel meer dan dat! Er zijn natuurlijk winkels bij, maar er is ook een enorm (leuk!) programma van workshops, hele en halve dagen en avond lessen. Lezingen van een uur en demonstraties. Dit alles 4 dagen lang. Het was enorm.

Voor het inschrijven voor een workshop was ik te laat, alles was al volgeboekt! Ik heb wel een aantal leuke lezingen gevolgd en wat demonstraties gezien. Ook heb ik mij als 'volunteer' opgegeven wat heel leuk was om te doen. Het werk zelf is leuk, maar ook de contacten die je maakt doordat je heel aanspreekbaar bent.

Ik heb scan-dienst bij de entree gedaan, waar heel veel mensen je aanspreken en een leuk praatje maken. Ook heb ik white-glove-duty gehad, waarbij je dus aan de quilts mag komen :-), en ik mocht zelfs een keer helpen bij een lezing van Victoria Findlay Wolfe, dat was echt te gek! Ik kon de lezing dus bijwonen én mocht aan de quilts komen (ik moest ze samen met een andere helper ophouden)!

Je snapt dat ik niet makkelijk uit mijn foto's kan kiezen... ik kan ze moeilijk allemaal laten zien...

Dus laat ik deze maar zien:

Zo'n ribbon (prijs voor 1e drie quilts in diverse categorieën) wil toch iedereen wel winnen! Deze zijn allemaal gemaakt door Elizabeth Hartman.

Deze 'ribbon' werd gewonnen door de 'I quilt':


Om de gegevens over de quilt te onthouden maak ik ook altijd een foto van 'het bordje':

(ja zo loopt het aantal foto's natuurlijk wel snel op, maar ik vind het prettig om dit te kunnen nalezen). En van sommige quilts maak ik dan nog een of meer details en doordat ik white-glove-duty had heb ik zelfs een paar achterkanten kunnen kieken.

Dan kom je zo nu en dan nog iets mafs tegen zoals dit:

I want one like this!

Om dit bericht af te sluiten nog een plaatje van de quilt waarop ik gestemd heb als publieksprijs, wat ook een totaal onmogelijke opgave was (kiezen):


Ik heb nog meer te vertellen hoor, maar mijn hoofd loopt nog een beetje te veel over.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

3 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Echt een kolfje naar jouw hand, dit festival. Ik kan mij voorstellen dat je hoofd overstroomd is met indrukken. Wat een slim idee om je op te geven als vrijwilliger. Ik heb via allerlei blogs dingen kunnen zien. Het zag er fantastisch uit. Ik ben nieuwsgierig naar nog meer!

Jantine Urban zei

Wat een verrukkelijke week! Ik snap dat je niet kon kiezen!

Carla zei

Klinkt allemaal heel erg leuk en lees dat je genoten hebt! Ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's!

Groetjes,

Carla