zaterdag 7 maart 2015

Over afleidingsmaneuvres

Uhoh, eigenlijk zou ik dit... en dat... en ik moet nodig... de beurs in Rijswijk ligt alweer om de hoek, Pasen valt vroeg dit jaar en als ik niet op pas is het alweer Kerst... en de was ligt er ook nog! Duuuhussss wat ben ik aan het doen... ja hoor, internet surfen. Maar ik heb een paar mooie/inspirerende filmpjes voor jullie uitgezocht.

Even een rondje you-tube filmpjes met een aantal hele fijne down-to-earth uitspraken die iedereen wat mij betreft ter harte mag nemen!

Interview met Cheryl Arkison pop Quiltcon, en dat het niet erg is als je aan zo'n 12 projecten bezig bent en 40+ works in progress hebt!

als dit scherm niet werkt klik hier.

Bij Cheryl heb ik op Quiltcon een zeer inspirerende workshop (Improv with intent) gevolgd, dus ik heb haar al hoog zitten, ik volg haar ook al jaren online en haar boeken liggen op mijn nachtkastje (Ja, ik heb quiltboeken op mijn nachtkastje liggen, is dat gek? Ik droom er goed van, LOL).
Maar met de uitspraak: "I have probably about 40+ unfinished projects and I am totally OK with that. It does not embarass me; it's a point of pride" stijgt deze dame nog meer in mijn achting.

In het volgende filmpje geeft Angela Walters goede tips over niet altijd maar je eigen werk vergelijken met 'best of show' quilts.


Als dit scherm niet werkt klik hier.

Eigenlijk weten we dit heus wel, maar we doen het onszelf toch steeds weer aan! Waarom zijn we toch zo streng voor onszelf!

Deze gozer is niet onaangenaam om naar te kijken ;-) en hij maakt ook nog eens op een simpele manier een heel leuk quiltblok:

Als dit scherm niet werkt klik hier.

Thank you, Rob! Nu heb ik weer een WIM (wil-ik-maken) erbij op mijn lijstje.

Als laatste (oh, ik  kan wel door blijven gaan...) een filmpje van Victoria Finlay Wolfe, ook een grote inspiratie die ik op Quiltcon heb meegemaakt. dit beeld is niet van Quiltcon, maar laat mooi de essentie zien van haar werk, waar het op geïnspireerd is en hoe ze haar gevoel in het quilten uit.

Als dit scherm niet werkt klik hier.

Als laatste dit filmpje is op you-tube geplaatst dóór Victoria, let vooral op de titel:

Als dit scherm niet werkt klik hier.

Ook een boodschap waar we soms even op moeten worden gewezen.

Nou ik heb mijn afleiding weer gehad, nu ga ik aan het werk! Ik laat maandag zien wat ik gedaan heb! (ja op quiltgebied dan hoor, dat ik ook de was en de boontjes doe moeten jullie maar geloven)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com


Birdblocks, quiltshop Amsterdam

creating rainbows

2 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Vooral de opmerking: comparissing is the thief of joy. Lesje weer geleerd vandaag. Tnx!

Jantine Urban zei

Oh heerlijk, ik heb ze allemaal gekeken (geluisterd) terwijl ik zat te borduren....